tisdag 16 januari 2018

Sovit gott!

Gomorron Govänner!

Sovit såååå gott här i major von iggers rum på hotell Majoren i Skövde.



Kröp till sängs redan strax efter klockan åtta, sååå trött efter en mer eller mindre sömnlös natt mellan söndag och måndag, en lång arbetsdag och en småkämpig bilresa upp hit i mörkret på en väg med massor av vägbyggen.

Det var helt underbart ljuvligt att borsta tanden och krypa ned i svala och alldeles alldeles kritvita, lena och rena lakan. Somnade nog nästan omedelbart och sov hela natten! Det hör till ovanligheterna numera. Jag är nu glad som ett barn, sömnen är skön och vederkvickande!

Nu väntar ett par intensiva arbetsdagaar här i trakterna. Min kamera är laddad, extrabatterier och extra minneskort likaså. Jag är också laddad. Nu ska här fotograferas MAT i offentliga miljöer. Skolor, äldreboende, förskolor.

Tillagning av mat. Servering av mat. Ätandet av mat. Beredning av mat. Leverans av mat. Förädling av livsmedel. Transport av livsmedel. Ett spännande, men också rätt så utmanande, jobb.

Ikväll ska jag återigen smyga tillbaka in här i majorens rum. Förhoppningsvis kan jag lägga mig lika tidigt. Och förhoppningsvis sover jag lika gott...

Ha en fin tisdag alla fina där ute!


2 kommentarer:

  1. Hoppas du oxå får bra dagar i Skövde!!!
    Låter himla gott med hotellsängen
    och din sköna sömn!!! Fotograferandet
    går som på räls,när du håller i
    kameran!!!Lycka Till!!Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Gulle dig Monica! Stor varm kram om dig sändes från Kärr ut till Sjunnen!!!

    SvaraRadera