fredag 17 november 2017

En stickig färgstark överraskning




När jag för en stund sen kom hem och landade in här hemma på gården efter en nära nog hysteriskt fullspäckad vecka, väntade en fantastisk överraskning i form av ett stort, vitt, tjockt vadderat kuvert med handtextad adress och två frimärken vars färg var i blåturkosa nyanser.

Husfar, som var hemma före mig och funnit detta kuvert vid sitt vittjande av postlådan, hade burit in det och placerat detsamma på kökets vedspis.

Vedspisen, som jag svärtade i söndags och som just därför nu äger en djupt mättad svärta, utgör med det vita kuvertet ovanpå spisringarna, en begärlig syn. Ett mjukt stort lockande kuvert med skarpt diametrala kontraster mot svärtan.

Denna syn blir helt oemotståndlig för mig. Jag släpper kassen med de mönne tomma matlådorna i plast (nä, jag har inte plastbantat som de flesta av er säkert har gjort – jag är urkass på allt som tangerar bantning), plånboks- & mobilväskan samt påsen med fisk och skaldjur från underbara Smålandskräftan i Nässjö – och kastar mig över kuvertet.

När jag med mina barnsligt ivriga händer till slut slet fram dess underbara färgglada mjuka kärleksfulla innehåll och lika förbluffad som förvånad och fascinerad höll upp det mest fantastiska hantverk i form av otroligt välstickat hantverk med vackra mönster och fabulösa färger.

En hand kramade mitt hjärta och tårarna steg i mina ögon. En ilning av lycka genomfor mig och en glädjesång sköt fart genom mina ådror. 

Suzanne – vilken fantastisk, generös, omtänksam, mysig, osjälvisk, underbar kvinna, vän och svägerska (nåja, systersvägerska) du är!

Med stor kärlek, stolthet och tacksamhet ska jag bära ”Gro´s Sofasokker” på mina fötter och ”Kurvlua” på mitt huvud!

Och vad fint ditt varumärke ”grozan” är. Jag lovar att åtfölja den order du gastar till dina barnbarn: ”Märket bak i nacken!”

TACK FINA DU!!! Jag är såååååå glad och såååå rörd!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar