fredag 21 juli 2017

Stackars Husfar!

STACKARS HUSFAR!

När Husfar för något år sedan fyllde halvsekel önskade han sig "Lövträd och Bruna Drycker".

Han fick rom, whisky, öl, the, kaffe, bourbon, ale, jägermaister och en hel massa bruna drycker.

Beträffande lövträd fick han också en hel del, bok, ek, lind samt ett plommonträd, en ornäsbjörk och en maffig brunbladig buske med djupt röda blommor som vi kallar "Erikssons Buske" efter gåvogivarna.

Alla träd hamnade ute i naturen men tre av dem behöll han här på trädgården. Plommonträdet. Ornäsbjörken och den vackra Erikssonska busken.

Plommonträdet: Redan första sommaren råkade lilla jag "få med mig" trädet i gräsklipparen när jag klippte lite för nära.... Harkel.....

Ornäsbjörken: Har varit oerhört utsatt. Dels för lilla gräsklippande mig, kliande hästarövar, bökande grisatrynen, ätande harar och getter - men det som bokstavligen tog knäcken på den stackars Ornäsbjörken var de hårda sommarvindarna för två veckor sedan.

Erikssonska busken: Den har levt och frodats, blommat ljuvlig och utgjort en härlig ögonfägnad. Tills - inatt... Den pilska och brölande råbocken som tillintetgör min nattsömn natt efter natt, valde - trots tillgång en till obegränsad mängd skog - just denna stackars buske att feja sina horn på - och förintade därmed dess liv. Ja inte råbockens utan Erikssonska buskes liv...

STACKARS HUSFAR!

Inte nog med det. För dessutom är alla bruna drycker konsumerade. Så jag for idag, innan jag vågade berätta om den förintade Eriksonska busken, till systembolaget och köpte lite rom.

Trösterom...

STACKARS HUSFAR....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar