söndag 4 december 2016

STÅNK o STÖN - TRÄLA o BÄRA


När jag sa upp mig från min fasta tjänst och kastade mig ut i fritt fall för att satsa på författandet så visste jag nog ändå inte hur tufft det ”nya” livet skulle bli. (Å inte heller hur roligt det skulle bli!)

Utan att överdriva tror jag att jag kan påstå att både jag och Husfar jobbar stenhårt för att det ”nya livet” då jag är mer hemma hos här hos djuren på gården (o kan serva lille Husfar med god marktjänst) och får verka och leva det författarliv som jag strävat efter sedan jag var barn.

Vi stånkar, strävar, trälar och bär. Skriver, fotar, föreläser och signerar. Jag försöker vara kreativ och finna på råd, skapa evenemang och aktiviteter, delta i andras aktiviteter, möten och marknader, skapar nya. Rusar. Reser. Vill så gärna finna plattformar där jag får möta läsare och följare.

Jag försöker vara aktiv på sociala medier och jag försöker nå fram, beröra, ge och skänka. Ge. Värme. Kärlek. Färg. Hopp. Glädje.

Kom hem sent igår kväll efter att ha deltagit i Östergötlands Bokmässa med många härliga möten, flera NYA sådana vilket gläder mitt hjärta och ger extra skjuts åt mitt blodomlopp. Då jag anlände hem möttes jag av barnbarn i huset och vi fick en fin kväll och morgon tillsammans. Sedan kom hans Moder, tillika vår Dottir, med sin familj och vi bjöd å fika.

Sen var det dags!!!



Dottir och Måg tog ett par hundra lappar, Son och Sonhustru tog ytterligare ett par hundra lappar, jag och Husfar några hundra och så gav vi oss alla ut på vägarna i olika väderstreck i såväl vår socken som i grannsocknarna för att sprida superviktig samhällsinformation. Typ. 

Nu har vi alla tillbringat ett par timmar vardera ute på vägarna istället för att vara hemma o mysa och pynta och fira advent. 

För så enkelt är det, det går bara inte att ligga på latsidan om man ska lyckas som egenföretagande kulturarbetare! 

Tack finaste underbaraste familj och vänner som hjälper, stöttar och entusiasmerar!

Nu ser jag fram emot söndagen då det är NÄVELSJÖ JULMARKNAD! Det ska bli så spännande och så roligt, men också litet nervöst, att för en gångs skulle få vara på hemmaplan med vårt utbud av våra färgglada böcker. Jag riktigt längtar efter att få möta såväl insocknes som utsocknes på söndag i Nävelsjö Bygdegård! Hoppas du är bland dem!

Puss o Kram,

Eder Mickan 

2 kommentarer:

  1. Vi kommer Mickan! Ses på söndag! Ha det fint tills dess att vi ses.
    Börje och Svea

    SvaraRadera
  2. Åh vad glad jag blir!!!! VÄLKOMNA GOVÄNNER!!!!

    SvaraRadera